Donatie Tips

TIP 1: MAAK DE ACTIEPAGINA JOUW PAGINA
Een actiepagina met een paar persoonlijke foto’s en teksten zorgt voor meer donaties. Upload wat foto’s die met jou en jouw actie te maken hebben en vertel waarom jij de actie bent gestart. Het gros van je supporters zal doneren omdat ze je aardig vinden en benieuwd zijn naar jouw besluit om deze actie te starten.

 

TIP 2: EERST EEN PAAR DONATIES, DAN PAS VERSPREIDEN
Voordat je iedereen gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie te doen voordat je alle andere mensen vraagt om te doneren. Goed voorbeeld doet namelijk goed volgen.

 

TIP 3: ZET DE LINK VAN JE ACTIEPAGINA ONDER AL JE MAILS
Zet de link van je actiepagina met oproep onder je naam/handtekening in al je e-mails zodat iedereen die je mailt de actie ziet.

 

TIP 4: MONDELING OVERTUIGEN EN MET HULP VAN MOBIEL
Vertel op je werk, school, vereniging, in de kantine en feestjes over de actie die je bent gestart en vraag ze dan direct om je te sponsoren en niet te wachten tot ze thuis zijn. Boter bij de vis! Iedereen kan eenvoudig met hun smartphone je actie bekijken en doneren. Bookmark je actiepagina in je internetbrowser van je mobiel.

 

TIP 5: BETREK JE DONATEURS BIJ JE EINDSPRINT!
Ervaring leert dat de laatste twee weken van je actie het meeste gedoneerd wordt. Dat is dus de eindsprint voor je actie. Zet dan ook je eindsprint goed in en vraag je donateurs om hulp daarbij, want die zullen ook graag willen dat je je streefbedrag haalt.

 

TIP 6: BENADER BEDRIJVEN OM JE TE SPONSOREN
Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren, zoals bijvoorbeeld je werkgever, een goede klant of een fijne leverancier. Als dank kan je daarover een speciaal nieuwsbericht schrijven en verspreiden met hun naam daarin, of hun logo als afbeelding plaatsen op je actiepagina.

 

TIP 7: HOU VOL: BLIJF MENSEN HERINNEREN!
Niet iedereen zal direct gaan doneren. Stuur daarom herinneringsmails of WhatsApp-berichten als ze nog niet hebben gedoneerd. De aanhouder wint!